Audi A4 2.7 TDI
Konečně jsme se dočkali! Ve Frankfurtu jsme si ji okoukli a teď už za sebou máme mnohem důvěrnější seznámení.
Čtvrtá generace Audi A4 bude stejně jako ta minulá trápit zase Mercedes-Benz třídy C a BMW řady 3. A my už víme, že má účinné zbraně.
Audi u zákazníků boduje nadčasovým elegantním designem. Nová generace A4 neporušuje zavedený a úspěšný styl. Je-li vybavena příplatkovými xenonovými světlomety s LED diodami, je ještě navíc nepřehlédnutelná.
Za volantem a na sedadle spolujezdce je hodně místa. Dokonce přebytek. Není těžké zaměnit A4 s větší A6. Pro někoho dokonce i zvenku.
Dojem je závislý na individuální výbavě. A ta je zase závislá na penězích. Testovaná verze byla dražší, tím pádem byl i můj dojem lepší. Vzadu není místa mnoho, v zavazadlovém prostoru tak akorát (480l).
Při řízení si nelze nevšimnout vyváženějších jízdních vlastností. Předek už není tak těžký a A4 je ještě víc neutrální než předchozí generace.
U verzí s pohonem všech kol budou jízdní vlastnosti ještě lepší.Pod kapotou byl naftový šestiválec 2.7 TDI známý ze současné A6. Nabízí výkon 190 koní, což pro auto s poháněnou jednou nápravou stačí. Na 100 km/h zrychlí za 7,7 sekundy a jede maximálně 226 km/h. To by pro šikovné české ručičky mohlo stačit.
Motor není vyloženě úsporný, ale dá se s ním jezdit i za méně než za 8 l/100 km. Výrobcem udávaná průměrná spotřeba 6,6 l/100 km je nereálná
Audi A4 se jistě bude líbit. U nás má vyznavačů dost a na trhu se jistě neztratí. Spíš se pro konkurenci stane noční můrou.
Prý je autem pro všechny. Nejlevnější verze budou konkurovat lépe vybaveným sedanům, ty nejdražší luxusním limuzínám s nadstandardní výbavou.