Výrobce hraček konstruuje nový Trabant
Firma Herpa potvrdila, že její původní plán znovuoživit slavný východoněmecký Trabant pokračuje. Nyní se projekt přesouvá do fáze konstrukce a na podzim roku 2009 bychom se mohli dočkat konceptu v měřítku 1:1.
Herpa je však výrobce modelů a hraček, takže výrobní kapacity na výzkum, vývoj, konstrukci a výrobu skutečného vozu nemá. Proto se dala dohromady s firmou IndiKar, jejíž sídlo je dokonce nedaleko původního místa vzniku trabantů - Cvikova.
Herpa, která vlastní práva na Trabanta také potvrdila, že její model, který představila na frankfurtském autosalonu na podzim minulého roku bude vzorem pro reálný vůz. Automobil tak sce bude vypadat jako „Trabi“, ale už to nebude třídveřové kombi (mnoha lidmi správně, avšak posměšně nazýván Shooting Brake). Nyní dostane dveří pět a stane se tak spíš klasickým hatchbackem.
Dále čtěte o Trabantu: |
Padesát let duroplastové legendy |
Porsche a Trabant jsou nejkradenější auta v Německu |
Silnice bude brázdit nový Trabant |
Před patnácti lety byl vyroben poslední Trabant |
Vůz však zcela určitě nebude mít dvoutaktní motor, protože tradiční modrý dým by jistě byl trnem v oku ekologů. Dostane tak asi jeden ze současných sériově vyráběných motorů, které nabídne nejlevněji ta která automobilka.
Kdo by chtěl mít nového Trabanta nyní (výrobce mu dal oficiální jméno New Trabi), může si pořídit od Herpy model. V prodeji však bude od února, bude dost drahý a již dnes je prý první série vyprodána.
Legenda Trabi
V říjnu 1957 se zrodila legenda. Dne 7. října totiž vyjel z továrny ve Cvikově (Zwickau) první Trabant, který posléze ovládl celé NDR, střední a východní Evropu. Trabant se svou bakelitovou karoserií a hnijící „vlaštovkou“ se stal synonymem tehdejší doby. A ačkoli si vysloužil mnoho posměšných jmen, jako "Bakeliťák", "Trsátko", "Rozzuřený vysavač" nebo "Pryskyřník pádivý", bylo mnoho těch, kteří na něj nenechali a nenechají dopustit.
:. Trabant P601na oficiální fotografii automobilky
Dvoutaktní motor byl tak neuvěřitelně jednoduchý, že mnoho lidí se rázem stalo na automobily pravými odborníky. Avšak to co vycházelo z výfuku by dnes neobstálo ani na železnici. Dnes sdružují lidé do klubů „přátel modrého dýmu“ a nedají na jednoduché a kladivem, šroubovákem a dvěma plochými klíči opravitelné motory, dopustit.