Fabia II se lidem nelíbí!
Nová Škoda Fabia se české veřejnosti nelíbí. Vyplynulo to z ankety zveřejněné na stránkách Automixu před několika dny.
Hlasování se zúčastnilo 1 085 respondentů, z nichž celých 77 % označilo odpověď NE. Pro ANO tedy analogicky hlasovalo pouhých 23 % zúčastněných.
Čtěte také: Je libo novou Fabii?
Čtěte také: Škoda Fabia Combi: První kilometry ve Splitu
Proč lidé reagují na Fabii II tak negativně, se nám pokusí poodhalit šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling, Radek Laube. "Nová Fabia trochu doplácí na svůj velkorysý prostorový koncept, který sice zajišťuje nebývalý prostor uvnitř vozu, ale v exteriéru se tento fakt projevuje proporcemi, které občas lidi dráždí. Pod tímto dojmem možná tolik nevynikne mnoho povedených prvků jako je přední maska, grafické sjednocení prosklení kabiny, nebo ostré napojení C sloupku a střechy.
Celkově na mě působí nová Fabia svěžím a sympatickým dojmem moderního auta, které dobře rozumí potřebám svých majitelů."Příliš nadšení z nové Fabie nejsou ani prodejci. "Krátká Fabie se prodává hůře než starší generace. Lidé se často ptají po starším modelu," tvrdí Martin Zadák z ČSAO Praha. Na druhé straně si pochvaluje zájem o nedávno představenou verzi Combi. "Kombík se líbí a jsou na něj spíše pozitivní ohlasy. Všeobecně se líbí více než krátká verze," dodává Martin Zadák.
Podobná situace panuje i na Moravě. "Na začátku prodejů nové Fabie byla prodejní čísla velmi špatná. Postupně se ale situace zlepšuje," říká Tomáš Tejral ze znojemského autosalonu Libor Suchý. Podobně jako v Čechách reagují na verzi Combi i Moravané. "Lidem se líbí a registrujeme zvýšený zájem oproti kratší verzi," dodává Tejral.
Opačný postoj však zaujímá mladoboleslavská Škodovka. "Prodejní čísla nové generace modelové řady Fabia jsou pozitivní a odpovídají našim očekáváním. Věříme, že rok 2008 vzhledem k postupnému náběhu verze kombi bude ještě úspěšnější," vysvětluje tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Škodovka také vkládá velké naděje do verze Combi, která v minulé generaci tvořila rovněž velkou část prodejů. "Škoda Fabia Combi má všechny předpoklady k tomu a také první signály od našich obchodníků nasvědčují, že by její podíl na prodeji mohl být ještě výraznější než u předchozí generace," říká Krauskopf.
Velký úspěch zaznamenává nejmenší Škodovka v zahraničí, a to zejména v západní Evropě. "Pozitivně byla přijata i v tak spotřebitelsky náročných zemích, jako je Německo, Velká Británie, Švýcarsko nebo Rakousko," tvrdí Krauskopf.
Na hodnocení úspěšnosti modelové řady Fabia II je ještě trochu brzy, takže nezbývá něž počkat pár měsíců a teprve poté účtovat. Jisté však je, že nový model v řadách široké i odborné veřejnosti vyvolává velmi rozporuplné pocity.